Hummus z czarnej fasoli i pieczonego czosnku

Hummus mogłabym jeść niemal co dziennie. Wypróbowałam już setki sposobów doprawienia i dziesiątki pomysłów, z czego można by go jeszcze smacznie przyrządzić. Uwielbiam klasyczny hummus z ciecierzycy – z odrobiną wędzonej ostrej papryki. Najczęściej jadam go z kawałkiem grillowanego pieczywa na śniadanie lub świeżym ogórkiem na kolację.

Hummus to nic innego niż przyprawione i zmiksowane na gładką pastę warzywa strączkowe. Klasycznie dodawana jest do nich pasta z prażonych migdałów, czyli coraz bardziej popularna na naszych stołach tahini. Jej intensywnie orzechowy aromat fantastycznie komponuje się ze smakiem ciecierzycy, czy fasoli. Taką formę hummusu przygotowuję bardzo często, szczególnie podczas weekendowych śniadań lub jako zdrową przekąskę do wieczornego seansu filmowego. Jeśli podam je z plasterkami chrupiącego ogórka lub grillowaną pitą, wszelkie chipsy i paluszki nie mają najmniejszych szans! Koniecznie spróbujcie!

Na czarny hummus natomiast miałam ochotę już od jakiegoś czasu. Wyobrażałam sobie jak będzie pyszny i przy pierwszej nadarzającej się okazji go zrobiłam. Aby odejść jeszcze nieco bardziej od klasycznej wersji, dodałam do niego pieczonego czosnku i czarnego sezamu, co nadało mu jeszcze głębszego koloru i smaku. Uważam tę konfigurację za szalenie udaną, która zasługuje na zapamiętanie. W związku z tym puszczam przepis w świat i niech służy wszystkim amatorom warzywnych past. Zapewniam, że ten hummus skradnie Wasze serca, tak jak moim bliskim i mnie. Spójrzcie tylko jak pięknie się prezentuje w towarzystwie tygrysich pomidorków, ciemnych oliwek i rubinowych kiełków buraka – te dodatki pasują do nieco idealnie zarówno smakiem, jak i kolorem.

hummus z czarnej fasoli z pieczonym czosnkiem

hummus z czarnej fasoli

Hummus z czarnej fasoli i pieczonego czosnku

Niecodzienny hummus - pełny smaku i aromatu. Gładki i puszysty. Idealny na kanapkę lub jako dip do świeżych warzyw.
Czas przygotowania: 10 minutes
Czas gotowania: 30 minutes
Okazja: Do chleba, Kolacja, Śniadanie
Rodzaj dania: Wegańśkie, Wegetariańskie
Słowa kluczowe: czarna fasola, czosnek, sezam
Porcji: 4 porcje

Składniki

  • 300 g czarnej fasoli ugotowanej lub z puszki
  • 1 główka czosnku
  • 1 łyżka ziaren czarnego sezamu prażonego
  • 1 cytryna
  • 50 ml oliwy EV
  • sól
  • pieprz

Dodatki opcjonalne (ze zdjęcia)

  • pomidorki koktajlowe
  • kiełki buraka
  • świeże zioła np mitsuba
  • oliwki kalamata

Przygotowanie krok po kroku

  • Ostrym nożem zetnij czubek główki czosnku od strony łodygi w taki sposób, aby odsłonić ząbki.. Oprósz solą i lekko skrop oliwą. Piecz w 180 stopniach C przez około 30 minut lub do momentu aż stanie się miękki i kremowy. Lekko przestudź, aby nie poparzyć się podczas obierania. (można upiec czosnek wcześniej).
  • Upieczony czosnek obierz z łupin.
  • Czarną fasolę przełóż do blendera raz z niewielką ilością zalewy (lub wody, w której się gotowała). Dodaj pieczony czosnek czosnek i prażony sezam. Zmiksuj dokładnie.
  • Dodaj 30ml oliwy i sok wyciśnięty z 1/2 cytryny. Ponownie zmiksuj. Jeśli hummus jest zbyt gęsty, dodaj niewielką ilość zalewy z fasoli lub wody.
  • Gotowy hummus przełóż do salaterki. Skrop oliwą i sokiem z cytryny. Oprósz świeżo mielonym pieprzem i solą (np w płatkach).
  • Opcjonalnie - udekoruj hummus warzywnymi dodatkami. Podawaj z pieczywem lub kawałkami świeżych warzyw.
Wypróbowałeś przepis?Oceń, zrób zdjęcie i pokaż w komentarzu jak Ci poszło! W innych mediach oznacz @Osmykolorteczy

hummus z czarnej fasoli z czosnkiem i czarnym sezamem

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *